Vull ser autònom/a: què puc fer amb el certificat digital?

Formació relacionada amb la posada en marxa de l'empresa.

Des de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, en col·laboració amb els Ajuntaments de Badalona i Santa Coloma de Gramenet, i amb el finançament de la Diputació de Barcelona, s’ha programat aquest curs amb l’objectiu que les noves persones emprenedores i empresàries assistents puguin conèixer les utilitats del certificat digital Idcat i beneficiar-se del seu ús per a realitzar per exemple, tràmits empresarials telemàtics tals com sol·licitar ajuts, demanar certificats a Hisenda, entre d’altres organismes. 

Aquesta formació es durà a terme en dues sessions on es tractaran els següents continguts:

Objectius:

- Que totes les persones assistents sàpiguen com obtenir, instal·lar, exportar i eliminar el certificat digital.

- Que totes les persones assistents coneguin les utilitats del certificat digital.

Continguts:

Les característiques del certificat digital idcat:

- Com s'obté el certificat digital idcat.

- Com s'instal·la el certificat digital idcat.

- Com s'exporta el certificat digital idcat.

- Com s'elimina el certificat digital idcat.

Els tràmits amb l’Idcat a la Seu Electrònica de l'Agència Tributària:

- Alta, baixa i variació de dades en el cens d'empresaris, professionals i retenidores.

- Consulta de les dades censals.

- Consulta dels impostos presentats.

- Certificat d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries.

- Altres.

Els tràmits amb l’Idcat a la Seu Electrònica de la Seguretat Social:

- Alta, baixa i variació de dades en el RETA.

- Certificat d'estar al corrent de les obligacions.

- Informe de vida laboral.

- Simulador de jubilació.

- Altres.

Els tràmits amb l’idcat a la Seu Electrònica de la Generalitat:

- Alta en el servei de notificacions electròniques e-Notum.

- Sol·licitar ajuts dirigits a persones autònomes.

Altres tràmits:

- Signatura de correus electrònics.

- Signatura de factures electròniques (Facturae).

- Certificat de dades cadastrals.

- Certificat d'antecedents penals.

- Consulta de títols universitaris oficials.

- Certificat d'empadronament.

- Consultar el punts del carnet de conduir.

La formació tindrà lloc els següents 2 dies (4 hores en total):  14 i 16 de setembre de 2021, en l’horari: de 9.30 a 11.30 hores, en modalitat online. Les persones interessades en la realització del curs us podeu inscriure a través del següent enllaç.

Per correu electrònic, les persones inscrites, rebreu les instruccions per l’accés al curs.

 Si voleu més informació podeu contactar-nos a través d’adreça: empresaiemprenedoria@sant-adria.net o bé a través del telèfon 663 815 679.