Oberta la segona convocatòria d’ajudes del programa Kit Digital
El passat dia 2 d’agost, l’entitat pública empresarial Red.es, de la Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial del Ministerio de Asuntos Económicos y Transformación Digital, va publicar la segona convocatòria d’ajudes del programa Kit Digital, del qual ja vam donar informació quan va començar el març de 2022.
Aquesta segona convocatòria s'adreça a empreses d’entre 3 i 9 persones treballadores (el còmput inclou els autònoms en aquelles empreses que no siguin persones jurídiques), anomenades «segment II». La publicació al BOE detalla els requisits per a sol·licitar les ajudes, les obligacions que se’n deriven, els imports per a cada categoria de solucions de digitalització, la justificació, el pagament i el control de la implantació de les solucions, entre d’altres. El pressupost de la convocatòria és de 500 milions d’euros.
L’import de l’ajuda serà de 6.000 €, amb els quals les empreses podran contractar solucions de digitalització per a les següents àrees:
-
Lloc web i presència a Internet
-
Gestió de xarxes socials
-
Comerç electrònic
-
Gestió de clients
-
Serveis i eines d’oficina virtual
-
Intel·ligència empresarial i analítica
-
Gestió de processos
-
Factura electrònica
-
Comunicacions segures
-
Ciberseguretat
-
Presència avançada (nova categoria)
-
Marketplace (nova categoria)
Com en la primera convocatòria, la sol·licitud s’haurà de fer a través de la seu electrònica de Red.es (https://sede.red.gob.es). Abans, però, cal:
-
Registrar-se a l’àrea privada de www.acelerapyme.es i completar el breu test d’autodiagnòstic.
-
Consultar la informació disponible sobre les solucions de digitalització, on es podrà escollir una o més d’aquelles que es mostren en el catàleg que trobareu a www.acelerapyme.es.
El procediment segueix amb la comprovació, per part de Red.es, que l’empresa compleix els requisits. Si és així, se us concedirà l’anomenat bo digital. Amb aquest recurs, haureu de triar un o més agents digitalitzadors del catàleg que també trobareu al lloc web del programa, a través dels quals haureu de contractar i desenvolupar les solucions de digitalització que considereu adients per a la vostra empresa. Per a això, caldrà que subscriviu prèviament amb aquest agent digitalitzador l’anomenat «acord de prestació de solucions de digitalització».
Les ajudes del programa Kit Digital es concedeixen en règim de concurrència no competitiva i s’atorguen de forma directa i per ordre d’arribada, un cop comprovat el compliment dels requisits.
Com a novetat d’aquesta segona convocatòria, s’ha creat la figura del «representant voluntari», és a dir, qualsevol tercera persona, sigui física o jurídica, correctament autoritzada, que pot demanar l’ajut en nom de l’empresa beneficiària (poden ser-ho els mateixos agents digitalitzadors). A més, s’ha agilitat l’aportació de la informació de l’empresa, que no haurà de presentar documentació si autoritza Red.es a consultar-la d’ofici complint totes les exigències de transparència i protecció de dades.