Tractament de la plaga de xinxes dels plàtans
El proper dilluns 20 de juliol, a partir de les 22 hores, es farà un tractament insecticida als plàtans del barri de Via Trajana, Besòs i La Mina i al carrer de la Torrassa. A la resta del municipi el dimecres 22 de juliol a partir de les 22 hores.
La plaga que pateixen es deguda a la xinxa de l'espècie Belonochilus numenius d'origen americà. És el primer cop que els plàtans tenen aquests infestació i s'espera que amb aquest tractament s'eliminin les molèsties que la gran quantitat d'insectes puguin ocasionar. Cal esmentar, però, que aquest insecte no suposa cap perill per a les persones.
Després d'aquest tractament, caldrà esperar i veure si apareixen més generacions. Si és així, caldrà repetir aquest tractament fitosanitari.
Per l'aplicació s'utilitzaran productes autoritzats i de baixa toxicitat. No obstant això, per evitar qualsevol molèstia (olors, ensurts, sorolls) es recomana:
- - Tancar balcons i finestres durant el tractament.
- - Recollir els animals i enretirar aliments i objectes (roba, joguines, etc.) dels balcons i terrasses.




