Avancem en l'administració electrònica

En el camí cap a una Administració Pública totalment digital, els arxius hi tenen un paper cabdal relacionat amb la gestió documental electrònica. Per aquesta finalitat els ajuntaments han anat adquirint eines informàtiques que permeten un control i gestió de tota la documentació nascuda electrònicament i que d'aquesta manera és fàcilment transferida a un arxiu electrònic únic quan acaba la seva vida útil.

No obstant, el pas de l'administració en paper a l'electrònica no s'ha fet d'un dia per l'altre. Durant uns anys es generaven documents en suport digital que resultaven complicats de transferir a l'arxiu de manera sistemàtica. Durant l'any 2024 s'ha portat a terme un procés de captura d'aquests documents, identificant els expedients que configuren i estructurant-ne totes les metadades necessàries per tal d'incorporar-los, finalment, en el sistema de gestió de documents electrònics de l'Ajuntament de Sant Adrià. Part d'aquesta estructuració de dades s'ha fet mitjançant un contracte de serveis amb l'empresa Doctodata que ha permès assegurar la correcta descripció, classificació i preservació d'aquesta documentació que també forma part del patrimoni documental del municipi.

Aquesta actuació ha estat possible gràcies al suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya

Logotip GENCAT