Organització i condicions d'ús de la Canguteca

La Canguteca és un espai de lleure on el joc i la joguina esdevenen el mitjà per aprendre, experimentar i compartir en un ambient acollidor.

Està adreçat a infants de 3 a 12 anys amb diferents racons de jocs i propostes educatives. Es du a terme un treball transversal en valors, que té com a objectiu millorar el desenvolupament d’actituds positives i de convivència entre els infants.

Durant la setmana, es fan activitats (manualitats, jocs de taula, jocs de ciència, narració de contes, jocs de representació simbòlica, balls i cançons…) relacionades amb un eix d’animació.

Requisits i Criteris d’accès

L’accés i participació a La Canguteca es farà mitjançant una inscripció a través de la plataforma d’inscripcions i gestió de reserves de Ludik Concilia: https://zonaprivada.ludikconcilia.com/

La Canguteca un aforament diari limitat.

Cal tenir present que, tal i com marca la Resolució IFE/3877/2021, de 29 de desembre, tindran preferència les famílies dels col·lectius prioritaris:

  • Famílies monoparentals

  • Dones víctimes de violència masclista

  • Dones en situació d’atur de llarga durada

  • Dones majors de 52 anys

  • Dones migrants

  • Famílies amb altres responsabilitats de cura acreditades

El nombre de places reservades per a infants amb NEE i/o diversitat funcional dependrà del tipus de necessitat i del nombre d’infants amb necessitats que hi assisteixin el mateix dia. L’elecció dels dies que participen en el servei aquests infants es consensuarà amb la família.

Horaris i preu:

Lhorari dobertura és de dilluns a divendres, de 16.30h a 19:30h.

Durant els dies de vacances escolars l’horari serà de matí: de dilluns a divendres, de 10 a 13h. Els dies de lliure disposició escolars, l’horari de La Canguteca serà l’habitual de tardes.

En cas de baixa, cal notificar-ho per escrit a la coordinació de l’espai ludik (santadria@ludikconcilia.com).

Horari d’atenció a les famílies:

L’horari d’atenció a les famílies serà de dilluns a divendres en el moment d’arribada i en finalitzar el servei.

Es podrà concertar cita fora d’aquest horari per demanda o necessitat.

Preu:

Gratuït

Procés d’inscripció:

Documentació necessària per a inscriure’s::

  • Emplenar el formulari d’inscripció amb totes les dades requerides.

  • DNI, NIE o Passaport del tutor/a legal de l’infant

  • Targeta sanitària de la Seguretat Social de l’infant (CatSalut)

  • Certificats de diversitat funcional NEE, informes de malalties o al·lèrgies, si sescau.

  • Fitxa de persones autoritzades per recollir l’infant a la sortida de l’espai.

  • Autorització per menjar (berenar) a l’espai.

Per tal que una inscripció sigui vàlida, cal tenir totes les dades introduïdes a la plataforma (perfil persona adulta, perfil menors i escollir el centre), tots els documents adjunts i totes les autoritzacions marcades.

Una vegada tinguem les vostres dades, validarem i activarem el vostre perfil en un màxim de 72 hores.

Un cop el perfil actiu, podreu procedir a realitzar les reserves a través de la plataforma.

Les reserves només es poden fer amb 1 setmana d’antel·lació: cada divendres a les 23:59h sobriran les reserves per a la següent setmana.

Es pot fer ús del servei un màxim de 2 tardes a la setmana per infant

Normativa de l’activitat:

  • Cal seguir les indicacions de l’equip educatiu; respectar els horaris establerts, participar activament de les activitats i contribuir al bon desenvolupament d’aquestes.

  • Cal respectar les normes bàsiques de convivència grupal.

  • Cal respectar l’equipament i materials que s’utilitzen durant l’activitat.

  • Està totalment prohibit entrar qualsevol tipus de menjar a la sala de jocs, per tal d’evitar possibles reaccions al·lèrgiques alimentàries. Si es vol que linfant mengi durant el servei, s’haurà de signar la corresponent autorització. Els infants que puguin menjar, ho faran en una sala annexa a lespai lúdic per tal devitar reaccions al·lèrgiques alimentàries.

  • Es prega puntualitat a l’hora de recollida dels infants en acabar l’activitat.

  • La firma de la inscripció del servei implica l’acceptació de l’horari establert a la normativa i el compliment d’aquest. Qualsevol necessitat puntual de modificació d’horari caldrà que sigui notificada a la coordinació del casal abans que comenci l’activitat.

  • S’haurà d’avisar a l’educadora que hi hagi a l’espai en cas que vingui a recollir l’infant una persona diferent. A més, s’haurà d’emplenar l’autorització pertinent.

  • Caldrà demanar cita prèvia via mail/telf a la coordinació per tal de fer qualsevol gestió referent a la inscripció del vostre infant.

  • Els infants no poden utilitzar el mòbil durant l’horari de joc. Qualsevol dubte respecte aquest punt cal que ho consulteu amb l’equip educatiu.

  • Les organitzadores de l’espai ludik no es fan responsables de la pèrdua o deteriorament d’objectes personals.

Us recordem la importància de ser puntual en la recollida del vostre fill/filla.

En cas de recollir tard l'infant tres vegades o fer una reserva i no assistir en 3 ocasions es suspendrà durant 1 mes la participació de la família en el servei.

En cas que s’incompleixi un d’aquests punts, les organitzadores es reserven el dret d’expulsió de la participant.

  • D’acord amb la vesant educadora de La Canguteca com a servei municipal, també exerceix una funció preventiva i pot facilitar la detecció de situacions de necessitats, vulnerabilitat i/o risc social dels infants. Per aquest motiu, des del servei s’està en contacte i coordinació amb els serveis d’atenció social del territori.

  • Així mateix, hi ha establert un protocol de comunicació amb els serveis de protecció a la infància en casos de risc de maltractament als infants usuaris d’acord amb el que estableix la normativa vigent en matèria de protecció a la infància i violència masclista.

Mesures de neteja, desinfecció i ventilació:

  • La sala es ventilarà abans, durant (mentre el temps ho permeti) i després de cada grup.

  • Les persones adultes que vinguin a recollir els infants, no entraran a la sala per qüestions d’higiene i capacitat de l’espai.

  • L’entrada i la sortida de l’infant es farà al rebedor de la sala. .

  • Si es detecta algun cas de Covid 19, aquell infant no podrà participar de l’activitat i se seguiran les indicacions i protocols de salut. L’equip educatiu informarà en tot moments dels procediments a seguir.

Contactes i telèfons:

Per a qualsevol dubte o incidència amb la inscripció, l’acompanyament dels infants, l’horari d'obertura, etc. podeu contactar amb:

santadria@ludikconcilia.com o al telèfon 623 98 37 40 on us atendrán el més aviat possible.

--------

Podeu descarregar la normativa AQUÍ